Wednesday, October 24, 2012

Oh, Kek Kejuku!

Assalamualaikum wbh..

Malam yang sangat menyesakkan dado aye!  Heh.. tetiba rasa musykil pasai pa tetiba rasa nak makan Cheese Cake je dua tiga hari ni.. dah dua malam ni kempunan.  Iskk!  Jangan la buat mengidam gini kot-kot satu masa aku mengandung nanti.. eceh!  Tak berapa dekatnya angan-anganmu... booooo~

Lebih kurang patplohlapan jam yg lepas...  aku gi kedai jual bahan-bahan buat kek ni.  Ada member aku yang baru dapat baby girl.  Aku ni suka bagi makan kat orang daripada dok bagi hadiah berbentuk material tu.  Lagipun, baby sekarang ni cukup makan makanan yang berzat..tumbesaran diorang tahap tip top.  Kalo beli baju baby karang, pakai dalam sebulan dia dah tak muat.  Arrgghh!  Aku tak suka.. tak suka... aku suka kalau pemberian aku dipakai lama-lama...seumur hidup lagi bagus!  Wahahaa... tengok betapa besar nafsu aku dalam menguasai... well...

So, aku decide nak bagi diorang apam je.. Eh, apam, JE?!  Tak apa... yang penting itu pemberian ikhlas hasil titik peluh aku.  =_="   korang tengoklah nanti... apam special laaa... T_T

Okey, aku tak mahu update resepi apam dalam entri akan datang.  Aku nak update resepi Cheese Cake!  Nyumm..nyumm... nanti eh?  Aku dah penah tengok resepi dia sebelum ni...  err.. cam senang je nak buat.  Tapi, nantilah aku buat dulu...  kan dah cakap, bab kek ni aku slow sket...  huhu... kena wat secara skema.  Tapi sebagai menghormati prinsip aku iaitu "Nak makan banyak, kena cuba buat sendiri di rumah.  Baru berbaloi!" itu, so aku akan cuba buat.  Lagipun, banyak kot buku resepi kat rumah nie.. dekat dua puluh bijik.  hahaha.. kesian buku-buku tu!  Okeh, kena try buat...  Gambatte Suhaila-chan!  
*tepuk-tepuk bahu*

haha.. kenapa tikus kena kaitkan ngan keju eh?
 
 Duk rumah buat apa kan kalau tak praktis masak-masak?  Dah la zaman kanak-kanak dulu aku dah terencat dari segi bermain ala-ala kanak-kanak perempuan... asyik main beskal, panjat pokok, main polis-polis.. apo larr... nak main pondok-pondok?  Kahkah..aku gelak guling-guling laaa... Dah besor ni baru nak kalut belajar masak.  Adeh...adeh!

So, jumpa lagi di entri akan datang.  Thanks for reading!