Friday, November 2, 2012

Mari Bercuti Bersama Adik-Adik!

Assalamualaikum.

Aku suka tempat yang tinggi dan pantai.  Kalau tak dapat ke tempat yang ada air, biarlah dapat ke tempat yang sejuk-sejuk.  Mungkin sebab aku anak kedua kot...  ikut kata orang tua-tua, kan anak nombor dua unsur air (kalau korang yang tak tahu, turutan dia macam ni; tanah--air--api--angin).  Haha... tapi, tak de kaitan kot.

Dua hari lepas, aku dan adik-adik bercuti ke Cameron Highlands.  Saje... aku nak belanja adik-adik aku je sebenarnya... dengan duit gaji terkumpul aku tu.  So, aku nak masuk keje lain ni, guna la duit saki baki yang ada tu.  Kira, nak masuk gaji baru ni, semua nak bersih.  Heheh...  tak adalah banyak mana pun.  Untuk dua hari percutian, dalam RM250 gitu je.. (hotel guna duit Abah).

Aku suka Cameron Highlands.  Selalu jugak ke sana.  Entah, mungkin sebab dekat dengan Kelantan kot.  Harapkan Fraser Hill ke, Bukit Tinggi ke, Maxwell Hill ke, Kundasang (omg..aku nak gi sangat), itu jauh.  Cameron boleh pegi balik hari.  Ibarat balik jenguk mak mertua je.  Eh?! Haha..  Tak dek kaitan.

Kat tanah tinggi ni best..pasal selain sejuk, aku rasa macam syok je hirup udara kat atas tu.  Rasa macam bersih giler paru-paru aku.  Pastu, boleh minum air coklat panas dengan perasaan yang terbang-terbang gitu...  masa aku naik Cameron 4 tahun lepas, waktu pagi bleh main hembus-hembus wap.  Tapi sekarang ni tak dah...  sejuk je tapi tak kuar asap pun... sedikit kecewa disitu...  aku baru berangan nak tempek gambar mulut kuar asap kat sini.  Mungkin Tuhan dah tahu niat aku... so, tak baik riak.  Huehuehue...

So, untuk percutian dua hari tu, aku share la beberapa keping gambar ngan korang.  Hope terhibur.

Model Strawberry Chocolate :))


Ni motif sebenar!! (^.^)v
 

Robinson Fall...
Nak beli ke tak nak??
Barang kat sini sama jek sejak 4 tahun lepas... dan perangai aku pun samaaaa jugak, tetap suka membeli!! haha...


Gambar oleh paparazzi... TIDAAAAK!
Haha..so, dengan itu tamatlah sudah entri ni.  Aku rasa macam jawab kertas BM bahagian rumusan... :P haha... aku bagi can korang baca yang pendek-pendek la kali ni.  Panjang-panjang cecah lantai karang ada yang meleleh air liur nak perabeh plak... so, thanks for reading!  Jumpa lagi.. tata bucuk!