Wednesday, October 25, 2017

Korea, Mu Tunggu Aku Datang!

Assalamualaikum wbh.

Tak pernah rasa rindu pada suami macam kali ni.  Biasa kami PJJ pun, tidaklah terasa mana rindu yang membuak-buak begini.  Tapi sejak beliau bercuti ke Korea ni, tak sabarnya rasa nak tunggu beliau balik semula ke Malaysia.  Hikhik.

Dahlah sepanjang kat sana asyik whatsApp gambar nak suruh aku simpankan dalam PC.  Tak suruh pun memang kena buat jugak sebab sehari tu berpuluh keping jugak.  Walaupun aku dah hadam dengan pemandangan di Korea tu hasil daripada Google dan tengok cerita Korea tapi pada aku pemandangan dia tetap menarik selagi aku tak sampai sana.  Huwaaa... untung suami aku berangan nak pergi, tup-tup tahun ni trip percuma ke Korea.  Rezeki manusia, siapa yang tahuuu..

Masa mula-mula pergi tu, aku tak rasalah nak kirim apa-apa sangat sebab aku bajet nak pergi sendiri ke sana.  Kang kalau dah beli-beli, sampai sana aku dah tak hingin nak berbelanja.  Haha.. tapi aku nak jugak ke sana sebab nak merasa sendiri angin Winter Sonata dan Autumn In My Heart tu.  Tak pe, tak pe.. next year kita harus pergi ye.

Sesambil tu, sebelum sampai sana... aku tepek dulu la souvenir yang suami aku bawak balik.  Okeylah, layan jugaklah pilihan dia kalli ni.  Not bad!  Hihi..


Mask ni aku tak try pakai lagi sebab ada sekeping ni je.  Beliau kata member perempuan dia beli banyak, pastu bagi dia sekeping untuk try.  So, semalam aku tak pakai yang ni.  Aku pakai yang ODBO Whitening Mask tu je.  Eh, best sangat.  Bangun pagi, basuh muka.. memang terasa lembut sakan.  Dan yang paling best, ianya tak mengeringkan kulit langsung!  Dah 10 jam aku buang mask ni waktu tulis entry ni tapi kelembapan dan kelembutan pipi masih terasa.  Siyes, aku nak cari jenama ODBO pasni.



ODBO yang ni pun sekeping je ada.  Simpan dulu.  Selang 3,4 hari nanti aku pakai balik.  Bagus suami aku reti beli kali ni. Tak kisahlah follow member perempuan pun, memang aku suruh dia follow pun.  hahaha... sebab aku serik dia pergi Vietnam hari tu beli tudung Naelo** selai dua je padahal harga sama RM1* je.  Haha.. sama sebijik sejebon ngan kat Malaysia ni...  Bila aku cakap harga kat sini dekat ratus, haaa.. baru dia kata "Rugi pulak abang tak beli banyak!"  Haaaa, pengalaman mengajar aku untuk berpesan pada suami! :D



Bedak ni pulak aku dah try pakai.  Bau dia macam bedak baby Johnson & Johnson je.  Pada aku, biasa je.  Pakai Maybelline or SimplySiti lagi best.  Cuma, bedak dia ringan.  Macam kau pakai bedak talkum baby tu... cuma yang ni di'compact'kan.




Haaa.. korang mesti pernah dengar dan bacakan pasal susu pisang, susu pisang yang femes kat Korea tu?  Katanya kalau pergi Korea kena make sure susu ni dibeli dan diminum!  Maka aku pun suruhlah suami aku try beli.  Harap sangat ianya tahan lama dan tak basi bila sampai Malaysia.  Alhamdulillah, selamat!

Ada 3 perisa semuanya.  Pisang, Strawberry dan Mango ke Jagung entah..  so, ofkos aku bukak pisang dulu sebab yang tu korang selalu mentioned dalam blog travellog korang kan?  Hahaha.. aku pun terpengaruh sudah..

First hirupan, memang sedap!  Tapi ianya mengingatkan aku masa zaman kecik-kecik dulu.  Eh, bukan sebab aku dok Korea dulu... tapi, zaman kecik-kecik dulu, Abah selalu belikan kami adik-beradik susu kambing kat pasar tani.  Alaaa, yang dadih original tu.  Keluaran Pejabat Veterinar kalau korang perasan la..  haaa, rasa dia sebijik macam tu!  Hahaha... lucu sungguh!  Aku tepek gambar susu tu kat bawah kot korang tak ingat atau tak tahu macam mana rupanya... sampai sekarang pun, aku masih lagi penggemar susu kambing pasar tani ni, so, aku yakin 100% rasa susu pisang Korea ni memang sama. Kahkah!

terima kasih forum CARI sebab jumpa jugak aku cari disini.
Tapi kalau korang rasa nak juga try sekali susu pisang ni tanpa pergi ke Korea, carilah di www.11street.my.  Bolehlah jugak merasa kan.. 



Last sekali makanan yang suami aku bawak balik dari sana ialah kekacang ni.  Satu pun aku tak bukak lagi jadi rasa dia macam mana aku tak leh nak share kat sini lagi.  Nantilah kalau aku dah cuba nanti dan teringat nak update entry, aku bagitau ye.  Kalau tak, korang anggap je la makan kacang sira yang ada kat Malaysia ni aje.  Alah, kadang benda tak seberapa sangat... ada je kat Malaysia kita yang penuh rahmat ni tapi yelah, dunia pun luas juga untuk kita terokai khazanahnya.




Oh ye, sehelai baju sejuk yang macam ni... selesa la pada aku yang berharga lebih kurang RM200 lebih rasanya dah cukup murah kat sana.  Sebab kalau beli kat Malaysia, RM200 sehelai baju sejuk rasanya macam susah nak dapat.  Dah lah tebal.. 


























Hurmm... okeylah!  Nampak gaya tahun depan aku pulak kena pergi dengan kawan-kawan perempuan.  Hihihi..