Monday, June 22, 2015

Sihat Dan Kempis Dengan GC Tea

Assalamualaikum wbh.

Fuihh.. fenomena betul Glucose Cut Tea atau Teh Sekat Gula sekarang ni.  Maklumlah, kadar obesiti dan diabetes di negara kita makin hari makin bertambah seiring dengan bertambahnya kedai-kedai makan ni.  Macam aku ni, tak adalah suka jalan-jalan cari makan sangat tapi bab makan tu, memang gemar. Aku suka masak kat rumah walaupun aku tahu masakan aku tak adalah tiptop sangat tapi as long as aku ada pelanggan tetap (hasben aku ler), iols tak kisah.  Hihi..

Bercakap pasal GCTea ni, kenapa aku cakap fenomena?  Hah, kat sini aku tepek dua tiga testimoni dari beratus-ratus testi yang geng-geng seller ni share.  Memang menggigil kot baca.  Haha.. suka betul bila tengok orang yang bertahun duk hidap kencing manis dengan bacaan sampai puluh-puluh dapat turun sampai ke satu angka.  Tapi yang lebih mudah nampak of course la yang dari saiz XL ke saiz M sebab sesungguhnya, mata manusia ini hanya bisa menilai yang luaran sahaja.  Ekeke..



Aku ni nak kata gemuk tak adalah.  Memang tak pun! (InsyaAllah) Tapi masalah utama ialah hasben laaa..  dia suka makan dan entah macam mana.. lepas kahwin ni badan dia cepat betul naik. Isteri mana tak risau weihh.. kot kalau masa belum kahwin dulu boleh pakai saiz M selamba je... sekarang ni L pun dah semput, XL baru senyum lega.  Hah!  Jadi, sementelahan dah ada inisiatif untuk kawal berat badan, kurangkan risiko diabetes, kawal tahap glukosa dalam darah, meningkatkan metabolisma badan dan elakkan risiko penyakit kronik, rasa macam sia-sia la impian nak jadi isteri mithali kalau tak kasi hasben try!  Seorang isteri yang penyayang tidak akan pernah sesekali membiarkan tali pinggang suaminya bertambah lubang tebukan... gittew~

Apatah lagi bila aku baca testimoni yang best giler ni, terus rasa berkobar-kobar nak try!





Itu untuk bahagian suami aku.  Tapi, GCTea ni bukan untuk certain orang je.. boleh dikatakan semua golongan boleh minum.  Disebabkan aku tak ada masalah kesihatan (alhamdulillah) dan masalah tubuh badan, tapi tetap terliur jugak nak menjaga lagi kesihatan ni.  Yelah, kita makan macam-macam.  Mana tahu dalam diam tiba-tiba penyakit bertandang.  Lagipun, tak salah kalau terlebih concern pasal kesihatan ni. Alang-alang dah beli untuk hasben tu, minum la sekali.  Untung-untung GCTea ni mampu sekat gula dari berlebih-lebihan dalam badan.

Tapi, tak disangka-sangka rupa-rupanya secara tak langsung, GCTea ni sebenarnya membantu juga untuk ibu yang menyusukan anak macam aku. Aku tak perasan pun susu aku makin banyak tapi bila terbaca testimoni yang ada ni, ha ah laaaa... baru perasan!  Dulu kalau pam, dapatlah 5 hingga 6 oz je sekali pam.  Tapi lepas consume tu, jumlah susu aku boleh bertambah sampai ke 8oz sekali pam.  Alhamdulillah...syukur sangat dengan rezeki yang dikurniakan ni.


Jadi, aku sarankan sangat-sangat kepada sesiapa yang rasa mak ayah dia ada kencing manis, darah tinggi, migrain atau yang nak kurangkan berat badan tu untuk cuba GCTea ni.  Memang berbaloi sangat la kot sebab sekotak tu boleh tahan dua bulan dan boleh diminum satu keluarga pulak tu.  Pada aku, jagalah kesihatan kita ni sebelum kena penyakit yang lagi kritikal.  Takkan la nak tunggu obes sampai tak leh jalan baru nak cari penawar.  Waktu tu, lemak pun dah tepu.  Atau, takkan nak tengok mak ayah duk cucuk insulin hari-hari sedangkan kita ada duit, tahu produk yang terbaik tapi masih lagi nak buat tak tahu.

Aku tak cakap sesiapa la.. ni citer ayah mertua aku sendiri.  Dia sendiri dah sampai tahap kena cucuk tapi dia tak cucuk pun.. kiranya dia duk makan ubat gitu je.  Itu sebelum aku jumpa GCTea ni.  Alang-alang dah beli kasi kat suami, aku bagi jugak ayah mertua aku cuba.  Kira aku kasi free je lah.  Allah, dengan mak ayah takkan nak berkira?  Hehe... Lepas dia minum dua tiga hari, aku tanya la dia apa rasa.  Katanya badan dah rasa macam ringan sikit, pening-pening pun dah tak ada.  Masa sebelum minum tu,bacaan dia 11.

Beberapa minggu lepas tu, dia call hasben aku tanya pasal teh yang aku kasi kat dia tu.

"Ayah rasa dah sedap badan ni lepas minum teh yang Su bagi tu.  Nanti Ayah nak order lagi la.  Kali ni, biar Ayah bayar pulak!"  Alhamdulillahhh... maksudnya memang teh tu berkesan lettew sampai Ayah sanggup nak bayar sendiri.. tak nak menyusahkan anak-anak katanya.  Alaaa... tacing plak! T____T

Kenapa aku yakin sangat ngan GCTea ni?  Sebab sebagai graduan pertanian (ceh, dan-dan!) aku tengok bahan yang digunakan dalam teh ni sangatlah bagus.  Antaranya ialah daun teh hijau, rooibos, daun peppermint, daun stevia, daun mulberry dan juga gymnema sylvestre.  Apa fungsi diorang ni?  Baca kat bawah;

TEH HIJAU - kandungan EGCG di dalam teh hijau menghalang tindakan enzim yang dipanggil alpha-amylase yang memecahkan karbohidrat kepada gula.  Teh hijau juga merupakan agen anti oksida terbaik dalam meningkatkan metabolisma badan dan mengurangkan stres.

MULBERRY - menghalang penguraian gula/sukrosa di dalam usus lantas menghalang penyerapan glukosa ke dalam darah.

PEPPERMINT - menenangkan dan menghilangkan stres

DAUN STEVIA - merupakan pemanis semulajadi. Tiada kalori dan tiada gula.  Membantu mengawal gula didalam darah dan meningkatkan fungsi pankreas.  Merupakan pemanis terbaik untuk pengidap diabetes.

DAUN GYMNEMA SYLVESTRE - menyelaputi reseptor rasa dan menghalang pengaktifan molekul gula di dalam makanan. Membantu dalam menghindarkan kepada ketagihan gula.

ROOIBOS - merangsang pankreas beta-sel untuk merembeskan insulin untuk menukarkan gula kepada tenaga secara semulajadi.

Jadi memang tak hairanlah kalau GCTea ni menjadi trend minuman sekarang untuk sihat, untuk kurus dan untuk kekalkan kesihatan yang baik.  Well, bahaya jugak ni kalau lupa minum.  Yang dah kurus, tak pasal-pasal leh gemuk balik.  Heeeee.. gurau jek!  Okeylah, pada sesiapa yang rasa nak cuba teh ni, boleh hubungi 013-9342778 atau 013-9976826 untuk sebarang pertanyaan.  Tanya la banyak-banyak kat diorang, sure akan dibalas dengan baik.  Atau boleh LIKE page I Care - Glucose Cut Tea GCT di Facebook.

SEKOTAK RM130/140 (SM/SS).  ADA 60 UNCANG.  BOLEH TAHAN 2 BULAN!

Tadaaa.

Sekian, terima kasih sudi baca! 



PELUANG MERAIH PENDAPATAN SAMPINGAN

Haaa, pada yang mencari-cari duit poket tu, bolehlah jadikan GCT ni sebagai bahan niaga jugak.  Dah baca tadi kan pasal kehebatan dan trending GCT sekarang ni jadi tak ada masalah kalau korang yang ada modal sikit tu untuk jadikan ia sebagai perniagaan sampingan.  Confirm stok akan licin sekelip mata.  Aku rasa, selagi tak ramai pesaing ni, baik korang grab peluang ni.  Mana tahu, rezeki kat sini.

Caranya senang je..

SILVER PACKAGE (AGENT)

4 KOTAK GCTEA 
RM380 (WM) + 6% GST = RM402.80
RM420 (EM) + 6% GST = RM445.20

GOLD PACKAGE (MINI STOKIS)

16 KOTAK GCTEA
RM1520 (WM) + 6% GST = RM1611.20
RM1680N (EM) + 6% GST = RM 1780.80

PLATINUM PACKAGE (STOKIS)

39 KOTAK GCTEA
RM3705 (WM) + 6% GST = RM 3927.30
RM4095 (EM) + 6% GST = RM 4340.70

Tapi sehingga akhir Jun 2015 ni, diorang buat CUT OFF SEHINGGA 60% untuk sesiapa yang nak jadi stokis.  Gullpp!

Okey.  Nak check dompet sat.  Bye!